This paper is about a very interesting topic such as the one of sustainability (social, environmental and economic) in the fashion industry. With the word “sustainability” we want to intend such significant aspects of the development strategies that are becoming day by day more important in the National (Italian) panorama, and are a mandatory path for the creation of a market than has to compete with emergent Countries.
Il presente contributo riguarda un tema di grande attualita’, quale quello relativo alla sostenibilita’, intesa come fenomeno sociale, ambientale ed economico, nell’industria della moda. Con il termine “sostenibilita’” si intende un aspetto significativo delle strategie di sviluppo che sta conquistando sempre più rilevanza nel panorama industriale nazionale, un passaggio obbligato che diventa una strategia per la creazione di vantaggio competitivo rispetto ad altri mercati emergenti, ma ancora non pronti a tale approccio
Moda e sostenibilità ambientale e sociale. Principi, obiettivi e principali esperienze in atto
Andriola, L.
2016-07-01
Abstract
This paper is about a very interesting topic such as the one of sustainability (social, environmental and economic) in the fashion industry. With the word “sustainability” we want to intend such significant aspects of the development strategies that are becoming day by day more important in the National (Italian) panorama, and are a mandatory path for the creation of a market than has to compete with emergent Countries.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
RT-2016-20-ENEA.pdf
accesso aperto
Licenza:
Creative commons
Dimensione
2.09 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.09 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.