The objective of this work is to perform thermographic analysis of an intermodal container refrigerated in hybrid mode, active by compressor and passive by eutectic, in the course of a simulated trip, in order to detect any thermal bridges on the walls of the container, in correspondence of links or other support structures. During static test, once the container reached cold conditions, the simulation of the different phases of the road – ship – train trip began. The outdoor thermal images were therefore made at different and significant times, representative of the operating mode change, from several points of recording, in order to monitor all the walls of the container in the different travel conditions. This report shows the results of the thermographic analysis obtained by comparing the digital shootings with its thermal images at various stages of the static test.
L’obiettivo di questo lavoro è effettuare un’analisi termografica di una cassa intermodale refrigerata in modalità ibrida, attiva con il compressore e passiva con le piastre eutettiche, nel corso di un viaggio simulato, allo scopo di rilevare eventuali ponti termici sulle pareti della cassa, in corrispondenza di collegamenti od altre strutture di supporto. La cassa, durante le prove statiche, è stata portata in regime di freddo e quindi è iniziata la simulazione delle diverse fasi del viaggio gomma-nave-treno. I rilievi termografici outdoor della cassa mobile sono stati effettuati pertanto in diversi momenti, significativi del cambio della modalità di funzionamento, da più punti di ripresa, al fine di monitorare tutte le pareti della cassa mobile nelle diverse condizioni di viaggio. In questo rapporto sono riportati i risultati di tale analisi termografica ottenuti confrontando le riprese in digitale della cassa mobile con le relative termografie nelle varie fasi della prova statica.
Analisi termografica su una cassa mobile refrigerata ibrida per il rilievo dei ponti termici
Grandizio, Francesco;De Fazio, Piero;Cardinale, T.
2017-10-01
Abstract
The objective of this work is to perform thermographic analysis of an intermodal container refrigerated in hybrid mode, active by compressor and passive by eutectic, in the course of a simulated trip, in order to detect any thermal bridges on the walls of the container, in correspondence of links or other support structures. During static test, once the container reached cold conditions, the simulation of the different phases of the road – ship – train trip began. The outdoor thermal images were therefore made at different and significant times, representative of the operating mode change, from several points of recording, in order to monitor all the walls of the container in the different travel conditions. This report shows the results of the thermographic analysis obtained by comparing the digital shootings with its thermal images at various stages of the static test.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
RT-2017-34-ENEA.pdf
accesso aperto
Licenza:
Creative commons
Dimensione
4.11 MB
Formato
Adobe PDF
|
4.11 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.